UjjayiUjjayi Yoga Ademhaling

In de lessen hebben we extra aandacht gegeven aan adem en ademhaling. Het heeft ons weer opgeladen met heel veel power en energie.

Onderstaand een goede samenvatting van wat deze techniek (pranayama) behelst:

Deze Yoga ademhalingsoefening geeft je meer controle over de luchtstroom en richt je concentratie. De Ujjayi ademhaling is een natuurlijke ademhaling die je goed kunt horen bij slapende kinderen. Door je stembanden samen te knijpen zuig je de lucht met meer kracht je longen in en trek je je middenrif dieper naar beneden en krijg je meer ruimte bij de inademing. Bij de inademing kun je je ademhaling richten naar plekken waar je spanning voelt. Bij je uitademing helpt het je spanning los te laten. Haal meer uit yoga ademhaling!

Wat doet de Ujjayi yoga ademhaling?

De Ujjayi yoga ademhaling is een ondersteunende ademhaling bij andere oefeningen en kun je daarnaast gebruiken voor het inslapen. De Ujjayi

vergroot de longcapaciteit door langere en diepere ademhaling

verhoogt het zuurstofgehalte in je bloed en de organen

geeft de ingewanden een natuurlijke massage en bevordert je stoelgang

verhoogt en richt je concentratie

Ondersteuning bij je ademhaling nodig?

dan kun je ook het volgende hulpmiddeltje gebruiken om goed te blijven ademen……….

Teken een zonnetje op de binnenkant van je hand.

Telkens als je blik op het zonnetje valt denk je aan je ademhaling.

Adem je rustig in en adem je rustig uit?

Adem je laag vanuit je vanuit je buik?

Probeer zoveel mogelijk door je neus te blijven ademen