Achterovertuigingen – een brug naar geluk?!

Wij zitten allemaal vaak en veel achter de computer, Ipad-tablet en maken veelvuldig gebruik van onze smartphone. Krijg je ook last nek- en/of schouderklachten?

Oefeningen over de backstretcher (yogaboog) bieden dan uitkomst. En wist je dat je van achterovertuigingen ook nog blij kunt worden?

Hieronder vertel ik hoe dat komt.

Regelmatig gebruik geeft verlichting van pijn en helpt spannings- en rsi-achtige klachten voorkomen. De oefeningen over de backstretcher bestaan uit een reeks houdingen die weinig tijd kosten. Het best kun je de oefeningen geleidelijk aan opbouwen. De eerste keer doe je de oefeningen slechts een paar minuten. Daarna verleng je dit keer op keer.

Overgave
Als je over de boog(backstretcher) ligt, hoef je niets meer te doen. Behalve rustig doorademen, je ontspannen en je overgeven aan de houding. Je laat de zwaartekracht zijn werk doen. De schouders rollen in de goede stand en de borst opent zich.

Tijdens het achteroverbuigen open je je hart. Dit schept ruimte en geeft een blij gevoel.

Wil je dit zelf eens ervaren
Wil jij ook ervaren wat de boog voor jou kan betekenen? Je kunt de boog van mij zelf vrijblijvend uitproberen en daarna eventueel aanschaffen.